Monday 6 June 2011

Apa Maknanya Kawan?

Bagi aku,kawan tu besar maknanya. Memang susah nak cari tapi memang wujud. mereka yg boleh aku panggil kawan rapat mungkin ada sorang dua je. Macam mana dengan yang lain? mybe aku hanya boleh panggil mereka kawan biasa..tapi satu je yang aku pling aku tak suke bile ade kwn makan kwn...nak tau ciri-ciri KAWAN MAKAN KAWAN?


واحد: Dia org ini boleh di katakan sebagai tidak ikhlas. Anda sendiri boleh tengok, apabila anda dalam kesenangan, mereka akan mengikut anda ke mana saja dan mereka juga akan buat apa saja untuk anda asalkan anda turuti kemahuan mereka tidak kira kemahuan apa pun.tapi bila kite ssah,takde kwn yg sudi tlong..smua hilang entah ke mana...mybe ade sorang dua je yg nak tlong kte.. Aku bagi contoh, duit. Mereka berkawan dengan anda disebabkan duit tapi tak smua org mcm tu..rmbut sma hitam,tapi hati lain2 kan...renung2 kan..
















اثنين : Mereka ini pula dikategorikan sebagai DENGKI DGN APA YG anda ADA. Mereka tidak senang dengan apa yang anda miliki. Mereka anggap anda seorang yang lebih superior dari mereka dan mereka akan bermuka muka di depan anda tetapi apabila mereka di belakang anda, mereka akan mengutuk dan mencaci anda di luar pengetahuan anda sendiri.Tapi tu memang dh fitrah mnusia asyik dengki mendengki dan tidak gembira dgn kebahagiaan yg org lain dpt...Sekiranya kta ade kwn mcm tu,doakan mereka diberikan rezeki dan bersyukur dgn apa yg ada...jgn asyik pndang org yg lbih dari kita tapi pndang org yg bwah dri kta..maka,dgn itu kita akan lbih bsyukur dgn khidupan yg kta ada 



                  

 ثلاثة: Hasutan. Mereka ini suka menghasut orang lain untuk membenci kita walaupun kita tidak buat apa2 ksalahan thadap mereka..ini akan membuatkan kita rsa tidak selesa dgn perangai mereka

Jangan lah jadi mnusia yang bertopengkan syaitan...asyik nak menghasut org je kerja die,ok! :)




أربعة : Tikam Belakang kawan baik sendiri. Pergh. INI SAKIT SANGAT. tapi aku blom rsa lagi lah,hee...kalau blh,aku tak nak bnda ini jdi kat aku..ape lah agak nye rse ea kalo kena tikam dari belakang oleh kwn yg korang sgt prcayakan..msti sdih sgt2 and rsa meluat tgk die lpas tu kan...



So,jgn jadi kawan makan kawan ok...kalau anda buat mcm tu,msti akan memakan diri sendiri jugak nanti..








 

No comments:

Post a Comment