Friday 10 June 2011

ARGGHHHH...

Bosan nye hari ni,haha..aku sebenar nya tak tau nak conteng ape lagi kat blog ni tapi aku still gak conteng...hahaha..pelik kan?macam dah addict dengan blog plak aku ni,haha..tapi ok ape kalo aku addict dengan blog,dari aku addict dengan benda yang takde faedan..bagus gak aku addict dengan blog,dapat gak aku hilangkan rasa bosan aku ni..aku ada satu cite nak bagi tahu korang..cite dia macam ni,semalam ade sorang kawan fb aku post kat wall fb dia yang hari nak hujan..then dia merungutlah sebab pakaian dia maseh belom kering lagi..

Ye lah,2 3 hari ni cuaca asyik hujan je kan..tapi ade gak bagus nye hujan,sejok gak rasa badan ni..mana tak nye,before tu panas tak henti2..dah lepas mandi,rase tak mandi plak di sebabkan cuaca yang panas melampau..aku bukan nak mengata orang,tapi itu lah sikap manusia..tak pernah nak bersyukur dengan apa yang ada..kalo hari panas salah,hari hujan pun salah gak..

Ish3,coba lah bersyukor sikit dengan apa yang Allah bagi kat kite..semua tu berlaku ada sebab dan hikmah nya,bukan suka2 je Allah jadikan semua tu..coba korang fikir ea,kalo cuaca panas kan bagus..dapat gak tolong keringkan pakaian kite..*ala,macam cite kawan  fb aku tadi,kalo hujan kan susah untuk keringkan pakaian..hehe...

Bagi aku lah,baik kite think positive atas setiap yang berlaku...InsyaAllah semua perkara akan ok dan berjalan dengan lancar..ini tidak,asyik nak mengeluh dan asyik think negative je..
Rasulullah adalah contoh yang terbaik bagi kita. Baginda mengajar kita bagaimana cara untuk bersyukur kepada Allah. Iaitu segala nikmat yang telah kita terima mestilah dibalas dengan semakin mendekatkan diri kepada Allah.










Jangan Mudah Mengeluh Dan Banyakkan Bersabar Dengan Apa Yang Terjadi...Semua Tu Dugaan Yang Allah Berikan Kepada Hamba Nya..Tidak Ada Manusia Yang Terlepas Dari Ujian Allah S.W.T .. SENYUM!! ^_^



No comments:

Post a Comment