Sunday 12 June 2011

PIALA FA 2011



Heyyyyy....korang ade tengok tak perlawanan akhir,Kelantan VS Terengganu malam tadi..sengit gak kan game malam tadi..mane tak nye,sampai game tu di bawa ke masa tambahan yang ke 2..then,aku tengok kan banyak gak kad kuning yang di keluarkan oleh pengadil malam tadi..ade lah dalam 12 kad macam tu,hehe..asyik nak bagi kad kuning je pengadil tu kan..ala,nak buat macam mane..dah pemain buat salah mesti lah kena bagi kad kuning..baru lah adil kan..



Tapi last2,kemenangan berpihak kepada terengganu..nak buat macam mane kan,dah tu adat permainan ade yang menang dan ade yang kalah..rasa2 korang lah,ape yang pemain terengganu dapat agaknye setelah dia orang menang game malam tadi..selain dari tu,ade satu benda yang buat aku sad tentang game malam tadi,etika penonton kat stadium bukit jalil..mane tak nye,ade yang sampai main baling2 barang dekat padang..mencemarkan sikit suasana game malam tadi..




Ape2 pun,tahniah lah kat pasukan terengganu sebab jadi JUARA PIALA FA 2011...mesti happy sangat2 pemain terengganu malam tadi sebab kali terakhir dia orang menang game tu pun pada tahun 2000..lame gak mereka tunggu saat2 macam ni..then,kalo tak silap aku lah game malam tadi merupakan game terakhir untuk PIALA FA..lepas ni takde lagi..




Bercakap pasal game tu,aku rase tak lengkap game tu tanpa pengulasnya..bukan calang2 orang dapat bercakap tentang bola ni..btol tak?kalo kite tak minat dan tak tau ape2 tentang bola,jangan harap lah kite dapat jadi pengulas yang baik..bagi aku,tugas pengulas tu agak mencabar gak sebab dia orang bercakap direct tentang ape yang dia orang tengok dan tanpa skrip pulak tu..kalo ade pun kertas yang di bagi,maybe nama2 pemain je yang ade kat tangan dia orang..Aku tabik spring lah dengan pengulas2 bola sebab tak semua orang boleh buat apa yang dia orang buat dan tu maybe kelebihan dia orang...Akhir sekali,maju lah sukan untuk negara!! :D







No comments:

Post a Comment