Tuesday 21 June 2011

KLMJ lah pulak

Assalamualaikum.. lame plak rasa nye aku tak update blog ni.. mcm busy sikit aku baru-baru ni.. Ni,aku ade cite sikit..malam tadi,masa aku nak tidur.. tibe2 ade KLMJ aku.. korang tak tahu ke ape tu KLMJ? klmj tu adelah singkatan untuk "kenangan lama mengusik jiwa" lah.. then,terus mata aku meragam tak nak lelap lah pulak.. lepas tu,mengalamun pulak aku




Mana tak nye,time aku nak tidur tu lah tiba2 pulak teringat kenangan zaman sekolah.. tapi yang best nye bila aku teringat balik zaman sekolah,aku tersengih seorang diri.. nasib baik takde siapa yang nampak,maklum masa tu semua orang kat rumah aku dah tidur.. HAHA.. kalau ade orang nampak,mesti dia orang fikir aku ni gila.. ye lah,mesti dia orang fikir macam tu sebab tiba2 je aku tersengih-sengih macam orang gila.. HAHAHA.. 





Aku masih ingat lagi,masa kat sekolah dulu aku selalu bawa bekal untuk aku makan time rehat..Ape,salah ke kalau lelaki bawa bekal kat sekolah???ingat girl je boleh bawa bekal ke?? takde salah pun kalau bawa bekal dari rumah.. lagipun,bekal yang parent buat lebih sedap dari kite beli kat kantin then yang paling penting kebersihan makanan terjamin.. bawa bekal kat sekolah ade gak kelebihannya.. kalau beli makanan dari kantin,kite tak tahu kebersihan makanan tersebut.. lagipun,keracunan makanan selalu nya berpunca dari makanan yang di beli dekat kantin..kadang-kadang ade sesetengah kantin yang tidak menghiraukan kebersihan makanan sebaliknya lebih mementingkan keuntungan semata-mata.. itu lah sebab aku suka bawa bekal dari rumah,makan terjamin then boleh gak jimat duit poket aku.. hehe.. 




Lagipun,bukan aku sorang je bawa bekal.. boleh dikatakan hampir semua kawan2 lelaki aku bawa bekal juga ke sekolah.. tiba je masa rehat,mesti kita orang kumpu satu tempat and kongsi makanan.. best gak macam tu sebab semua orang boleh rasa makanan yang kita bawa.. SHARING IS CARING katakan,HEHE..bagi aku,masa zaman sekolah lah kita banyak menghabiskan masa dengan kawan kita.. aku cakap macam tu sebab kalau macam kat sekolah aku,kita orang selalu start sekolah pukul 6.50 pagi.. awal kan?hee.. then,kita orang punya class biasa nya habis pukul 4.30pm.. mula-mula,bosan gak sebab masa belajar yang agak panjang,tapi bila dah lama-lama benda tu dah jadi kebiasaan bagi kita orang..


Ini budak class aku,rindu korang semua lah >.<


Batch kita orang,STAY CONNECTED!!





Last sekali,bagi korang yang maseh sekolah hargailah zaman sekolah korang ea.. hanya zaman sekolah sahaja yang banyak mengajar kita erti persahabatan & remaja.. then bila zaman itu berlalu nescaya ia takkan kembali lagi.. lepas zaman sekolah,kita mungkin sukar untuk kita semua bersatu kembali dalam tempat sekecil bilik darjah,belajar,bergurau bersama.. bagi aku,zaman sekolah adalah zaman remaja yang paling sukar untuk dilupakan.. Bagi sesiapa yang dah habis sekolah,mungkin korang rasa apa yang aku rasa sekarang ni dan korang pasti rindu dengan zaman persekolahan korang jugak kan.. So,kepada budak-budak sekolah hargailah zaman remaja dan persekolahan anda.. ^_^





No comments:

Post a Comment