Saturday 9 July 2011

Politeknik Mukah Sarawak

Assalamualaikum... Hari ni rasa nak buat entry tentang sambung belajar lah pulak... Hampir 2 minggu,aku tak update blog aku ni... Mana tak nye,asyik busy je uruskan hal pengajian aku ni... Aku bersyukur sebab aku dapat smbung belajar dekat IPT (POLITEKNIK MUKAH SARAWAK)... Perasaan aku masa dapat twaran smbung blajar dekat poli,tak dapat di gambarkan... Gembira,sedih and macam2 lagilah... Aku gembira kerana dapat peluang untuk teruskan belajar dan kalau boleh aku nak buat parent aku happy dan proud dgn aku... Maybe rezeki aku ada di POLITEKNIK ni... Dalam masa aku gembira-gembira ada jugak rasa sedih... Mana tak nye,first time berjauhan dengan family... Tapi nak buat macam mana,dah aku dapat peluang sambung dekat politeknik mukah,tak kan aku nak tolak... Banyak lagi orang lain yang nak sambung tapi takde rezeki... Peluang dah ada di depan mata,maybe itu yang terbaik untuk aku... Kita hanya merancang,Allah yang menentukan segala-galanya untuk kita sama ada baik atau buruk... Setiap yang berlaku pasti ada hikmah nye,kan? ^_^  Apa yang penting sekarang,aku mesti belajar rajin2 dan mengembirakan hati parent aku... Dekat bawah ni aku letakkan lagu POLITEKNIK MALAYSIA,boleh tahan lagu ni... hee :))








Aku ade satu lagi video nak kongsi dengan korang,hope korang tengok video kat bawah ni ea... Video ni pun aku dapat masa ade kuliah subuh... Ade ustaz yang bagi ceramah tentang pengorbanan ibu bapa kepada anak-anak mereka then dia tunjukkan kat kita orang video ni... Masa tengok video ni,banyak yang menangis kerana sedih... Bagi mereka yang masih ada ayah dan ibu,hormati dan sayangilah mereka sebagai mana mereka menyayangi kita... Tidak ada siapa yang dapat menggantikan ayah dan ibu kita...







Tanpa ibu dan ayah,tiada lah kita di dunia ini... Banyak pengorbanan yang mereka sudah lakukan untuk kita... Maybe sekarang korang tak rasa,sebab korang maseh ade ayah dan ibu... Cuba bila korang sudah kehilangan mereka pasti korang sedih... Takde tempat untuk mengadu dan untuk meluahkan perasaan... Aku cakap macam ni sebab aku sedih masa kita orang dalam MSK (Minggu Suai Kenal) ade kawan-kawan yang dah takde ayah mereka... Satu lagi,bukan semua orang berasal dari keluarga yang senang dan kaya-raya... kadang-kadang,kita tidak tahu akan keadaan kawan-kawan kita... then,tanpa abang dan kakak senior yang ada tidak mungkin MSK dapat berjalan dengan lancar... dari raut wajah mereka,nampak macam takde masalah tapi dalam hati dia orang hanya Allah saje yang tahu...

So,bersyukur lah dengan apa yang kita ada kerana ada orang lain yang lebih susah lagi dari kita... ^_^



No comments:

Post a Comment